XXLite 2
- Høyere trimhastighet enn sin forgjenger
- Speedsystem
- Meget gode flare og landingsegenskaper
- Økt komfort i luften
- Raskere og mer presis handling
XXLite 2 er en enkeltdu ultralett vinge laget for fjellturer eller seriøse Hike&Fly piloter. Det meste er forandret fra den første XXLite og ytelsen er økt kraftig. Også handlingen har blitt meget bedre sammen med høyere trimhastighet og enklere landinger.
ARVEN
Som den første av sitt slag i 2012 var XXLite en av de mest unike og innovative paraglidere som noen gang ble satt i produksjon. XXLite-serien tilbyr fortsatt det letteste flyet som eksisterer når det kombineres med OZONE F * Lite selen.
NESTE GENERASJONS TEKNOLOGI
XXLite 2 har et unikt, side til side, fremre "ram-air inflated tube". Dette gir en solid forkant som aksepterer lavere angrepsvinkler, noe som gir høyere trimhastighet og ytterligere akselerasjon. Nå er den sammenlignbar med en vanlig glider, det nye hastighetsområdet er blitt høyere og forbedrer ytelsen i turbulente forhold.
START OG LANDING
Startegenskapene er fortsatt latterlig enkle. Vingen føles lett og er lett å heve over hodet - selv uten å berøre riserne. Starthastigheten er lav, slik at du kan forlate bakken med bare noen få skritt. Mest betydelig er at landingen er betydelig forbedret. Den nye flareytelsen gir myke, kontrollerte landinger, selv i null vindforhold.
I AKTIVT LUFT
Langt mer komfortabelt og sikkerhetsfølende enn originalen, absorberer turbulens på en mer kontrollert måte. XXLite 2 tilbyr utmerket passiv sikkerhet og er designet for piloter på mellomstadiet med tanke på sikkerhet. Den utviser god oppførsel i testmanøvrer. Les om EN-sertifiseringen her.
Tilgjengelig i 16m og 18m og veier bare 1,3 kg (16m størrelse) med utrolig lite pakkevolum, er XXLite 2 den ultimate fottur og fjellvingen.
Sizes
| 16 | 18 |
Number of panels |
39 |
39 |
Projected area (m2) |
13.9 |
15.6 |
Flat area (m2) |
16 |
18 |
Projected span (m) |
8.0 |
8.5 |
Flat span (m) |
9.5 |
10.1 |
Projected Aspect Ratio |
4.6 |
4.6 |
Flat aspect ratio |
5.6 |
5.6 |
Root Chord (m) |
2.0 |
2.1 |
Glider Weight* (kg) |
|
1.37 |
In-flight weight range (kg) |
55-90 |
67-105 |
EN / LTF |
|
D?? Les lenger ned om testen |
- Vekte kan variere opptil 50 gm per størrelse på grunn av små variasjoner i produksjonen av stoffet som brukes.
Materialer
- Top Surface Cloth: Dominico 10D
- Bottom Surface Cloth: Dominico 10D
- Rib cloth: Porcher 7000 E29
- Upper lines: Edelrid 8000U-050/9200-30
- Mid lines: Edelrid 8000U/190/130/90/50
- Lower Lines: Edelrid 8000U230/190/130/90/50
EN D * Hvorfor? XXLite EN Klassifisering
Hvordan blir en paraglider med mest EN-A resultater ende med å bli klassifisert som EN D? Svaret stammer fra en merkelig politisk kamp som oppstod etter at OZONE introduserte kollapsliner på moderne vinger som den populære Delta-serien, som konkurrerende selskaper som ennå ikke hadde testet denne teknologien var imot. I stedet for å undersøke denne nye metoden for gliderutvikling, lobbet noen av våre konkurrenter for å "forby" bruken av kollapsliner. Sluttresultatet var at en hvilken som helst vinge som brukte kollapsliner for å påvirke de nødvendige EN-innklappene, ble gitt en D-vurdering, selv om alle tester viste EN-A oppførsel.
XXLite bruker et kombinert A / B-linepunkt i korderetningen. På grunn av dette er det umulig å trekke EN-innlkappene på riktig størrelse (innklapp) uten kollapsliner. Med kollapsliner blir testene fullført korrekt, og gjenåpningen av innklappet skjer på mindre enn ett sekund (EN Et resultat).
Det er viktig å merke seg at EN-sertifisering ikke måler hvordan et innklapp blir gjort. Det måler kun vingenes gjennvinning fra innklappet.
Mange enkeltduksvinger trenger flere (ikke-bærende) kollapsliner for å utføre EN-testene riktig. Disse testlinene registrerer automatisk vingen som EN D selv om den resulterende gjennvinningen av innklappet er "A". Selv om andre testhus ser ut til å ha ignorert denne regelen (automatisk EN D ved bruk av kollapsliner) og ble gitt et samlet resultat under D, har vi ingen intensjon om å villede pilotene, og stoler på at våre kunder vil forstå feilreglene.
Den milde karakteren og utmerket passiv sikkerhet for XXLite kan bare forstås ved å lese vår beskrivelse av vingen, ikke ved å se på en misvisende EN D-klassifisering.